Ervaringen Klanten

 
Afbeelding invoegen  
Marian Van Os

Ik voelde dat ik weer wat moest gaan doen.
Mede door positieve reactie’s over yoga ben ik een klein jaar geleden gestart bij Twan.
Rustig,niets forceren en eigen tempo is zijn motto..
Heerlijk een paar keer per week met een gezellige groep en thuis eventueel ook goed te doen natuurlijk.
Wat het doet met je lichaam moet je zelf ervaren, maar ik zou niet meer zonder willen.
Je spieren worden soepeler, ademhaling onder controle en verbetering van je balans!

Ik heb spijt dat ik niet eerder ben begonnen, maar…beter laat dan nooit!

Marian van Os





Maart 2018
Afbeelding invoegen   Tonny Van Mulken

Beste yoga vrienden
Sinds 2 jaar yoga.

Ik ben op yoga gegaan op aanraden van Frans Daalman.
Ik zat toen niet goed in mijn vel onrustig angstig en slecht slapen.Dan heb je overdag ook geen energie het lopen dat ik al een jaar of 10 doe ging ook steeds minderDokter bezocht onderzoeken gehad heb wel een jaar of twee gesukkeld evenwicht stoornissenlage hartslag kortom mindere periode.
Nu gaat het gelukkig weer beter het lopen toch mijn grootste passie ook alleen wel wat bijgesteld kortere afstanden en meer op gevoel lopen genieten.
Probeer toch 3 x in de week te trainen 1 x met leden av de Wielingen dat is ontspannen lekker in de natuur interval andere 2 x doe ik meestal een duurloop tussen de 5 en 10 km.Loop ook regelmatig wedstrijden vind ik zeer leuk.
Ik ben een echte buiten mens.
Yoga gaat me ook goed af ik ga altijd met plezier en Twan is een prima leraar.
Doet alles goed voor er wordt niks geforceerd.
Alleen ben ik niet zo lenig als sommige in onze groep maar dat zullen de jaren zijn denk ik dan maar.
Als geen yoga zou doen dan was ik helemaal zo stijf als een deur denk ik.
Ook de ademhalingsoefeningen zijn voor mij zeer goed.
Belangrijk om je hoofd in rust te krijgen dat valt niet altijd mee.
Ben altijd gerust na afloop jammer dat ik wel nog naar huis moet als je net zo lekker ontspannen heb gelegen.
Ik heb het goed naar mijn zin hebben een fijne groep mooie locatie hoop het nog lang volgehouden.
Kan het iedereen aanraden om eens een bezoekje te brengen bij de yoga les.

Groetjes Tonny.



 

Februari 2018
Afbeelding invoegen   Gerda Muizenbelt

Ik hoor het Peter Ooms in mijn Sportschool in Tilburg, nu al weer tweeendertig jaar geleden,nog zeggen "Gerda'' Jij moet yoga gaan doen, dat zal je goed doen”.

En Peter Ooms was niet de eerste de beste hij was de trainer van Irene de Kok, tweevoudigWereld kampioen Judo, en Sportvrouw van het jaar.

Als ik zijn advies was opgevolgd had mijn leven er misschien totaal anders uitgezien!

Zelfs een van mijn beste vriendinnen in die tijd was yoga docente, maar ik was totaalniet geinteresseerd.

Het is er sinds een jaar pas van gekomen en ik heb er nog steeds geen spijt van gehad.

Het kantelpunt was denk ik in mijn geval mijn leeftijd.

Al dat hollen en vliegen was een beetje voorbij en de tijd was kennelijk aangebroken voor een nieuwe kijk op het omgaan met mijn lijf. Aan "Yoga doen”bevalt me uitstekend en ook het groepsgebeuren vind ik gezellig.

Want de krachttrainingen die ik voorheen deed is toch meer iets wat je alleen doet.

Het is niet zo dat mijn leven totaal veranderd is door de Yoga maar ik ben me wel meer bewust van het functioneren van mijn lichaam en mijn ademhaling. 

 

Gerda Muizebelt

 

Januari 2018
Afbeelding invoegen  
Walter Van Hee
 
Niks Forceren                      
 
Een passend advies en terugkerende uitspraak van Twan.Begin Januari 2017 kwam ik in contact met de loopgroep van Twan Timmermans.
 
Hardlopen op blote voeten > Bare-foot-running.
Voor mij een tot dan toe onbekende manier van sporten.
(bewegen, soepelheid, ontspanning en vooral plezier)
Mijn eerste kennismaking was vooral een ontdekking van mijzelf en mijn lichaam.
 
Ik ontdekte dat trainen en bewegen ook zonder pijn en uitputting kan. De manier waarop Twan de oefeningen en de inspanningen laat uitvoeren, zijn perfect in balans door een mix  van uithoudingsvermogen  en belasting.
Ontspanning door Inspanning.
De afwisseling van de training en de diversiteit van tussentijdse oefeningen zorgen voor een rustige opbouw en gewenning voor het lichaam en voorkomen blessures.
 
Na een dergelijke training voel je je ontspannen en vol energie.
Ook de ontwikkeling van de voeten, de spieren en je feeling met de ondergrond maken enorme vorderingen.
De voet wordt niet belemmerd door een zool en komt hierdoor tot een natuurlijke afwikkeling. 
Natuurlijk is het in het begin wennen aan het contact met de schelpen, steentjes en onregelmatigheden die je voeten "geselen”. Ook de wind en het water laten merken dat je traint in ……..en met de natuur., maar dat maakt het ook zo extra en fantastisch aan onze prachtige kustlijn.

Kortom als je wilt genieten, ontspannen, één zijn met de natuur en je lichaam en geest wil trainen, kom dan naar de Bare-foot-runing, elke zondagmorgen om 10.00 uur vanaf Loods 10, maar zoals Twan altijd zegt: niks forceren.
 
Naast deze vernieuwing van trainen en ontspannen heb ik via Twan ook kennis gemaakt met yoga.  Ook ik had vooraf  genoeg vooroordelen over yoga en haar wereld erachter.
Een  zweverige wereld vol onwerkelijkheden en vooral een bezigheid voor vrouwen.
Welnu ik heb het ervaren en moet ontzettend veel water bij mijn wijn doen oftewel mijn mening volledig herzien.
Yoga zorgt voor een kennismaking met het totale lichaam.
De afwisselende oefeningen die gebaseerd zijn op eigen kunnen en waarbij de ademhaling centraal staat, zorgen voor soepelheid, ontspanning en uitdaging. 
Soepelheid van spieren en gewichten. 
Ontspanning van lichaam en geest.
Uitdaging om elke oefening zo goed als mogelijk uit te voeren.
 
Maar ook hier Twans wijsheid: Niks forceren




December 2017
Afbeelding invoegen  
Josette Steenbakkers
 
Ademen, levenslust laten stromen, contact met je innerlijke, vrijheid in lichaam en geest, voel de aarde, voel het universum met speelsheid.
Balans houden zonder oordeel!
 
 Iets meer dan een jaar beoefen ik yoga bij Twan 2 keer in de week en loop ik meer op blote voeten!
 
Heb ervaren dat ik door de yoga en blootvoets door het leven ga meer mezelf kan zijn,en luister ik meer naar mijn lijf en voel ruimte in mijn lichaam en Geest.
 
Energie word getransformeerd ( pijntjes, emotie, onhebbelijkheden etc) afvoeren naar moeder aarde en terugvloeien uit moeder aarde, "Adem in en Adem uit'
 
Lichaam en geest krijgt de wijsheid van levensenergie, mijn zorgen kan ik even parkeren, en ik kijk ernaar zonder oordeel!
 
 
The River is Flowing, flowing and growing
The river is flowing, back to the sea
Mother earth carry me, a child I will always be
Mother eart carry me, back to the sea
 
Namaste
 
Josette Steenbakkers 



November 2017 
Afbeelding invoegen  
Conny De Nooijer
 
Hardlopen met Evi, dat deed ik een jaartje of 4 geleden op mijn Asics, ooit op advies van de speciaalzaak gekocht en door de podoloog voorzien van zooltjes, want ik had prononciatie of zoiets.
 Dat hardlopen bestond op enig moment nog uit 3x in de week 5km lopen met alleen maar pijn in de scheenbenen.
Diagnose " Shin splints” , fysio geprobeerd maar de pijn bleef, dus stoppen was de enige optie. 
Een minder sportief jaartje later maakte ik na wat vooroordelen opzij gezet te hebben, kennis met Twan van Ahimsa Wereld.
Twan gaf les in barefoot running op het strand en in het bos en leerde mij de techniek van het lopen op blote voeten en en passant ook nog wat geduld te hebben. 
 
Sindsdien heb ik zo’n 10 marathons gelopen, in blokken van 5 km dat dan weer wel, maar wat veel belangrijker voor mij is, zonder pijn!Ik kan dan ook uit eigen ervaring Twan aanbevelen voor iedereen die met blessures hardloopt en hier vanaf wil, maar realiseer je wel dat dit proces geduld vraagt. 

Inmiddels volg ik ook de lessen Basic Barefoot Yoga bij Ahimsa en ben ik regelmatig aanwezig bij de gezellige blote voetenwandelingen die zij op het strand organiseren.   
 
Groetjes Conny



Oktober 2017 
Afbeelding invoegen  
Brigit Van Hee-Kornelis

Mijn eerste kennismaking met Ahimsa Wereld eigenaar Twan Timmermans was met een blote voetenwandeling in de winter, het was een openbaring
 
!Tijdens de wandeling werd ik geinspireerd door Twan hij geeft les in onder andere Basic Barefoot  Yoga , Barefoot running , Ademhalings technieken , en Wim Hof training en koude training met Ijsbaden. 
Stap voor stap  ben ik Twan zijn lessen gaan volgen.
hij geeft  veel informatie welke techniek , welke ademhaling , welke yoga oefeningen het beste bij mij passen. 
Ook de massages die Twan geeft hebben mij al veel geholpen. 
De Wim Hof training”  Ice man " en koude training is Twan in gespecialiseerd.
 
Ik heb een workshop gevolgd en onder begeleiding van Twan heb ik mn eerste  IJSBAD  genomen "Dit kan je niet zomaar, Twan coachte mij hierin. 
Ik begon  met koud douchen, ademhalings technieken, yoga, zwemmen in de zee , als ik  dit onder controle had ,  kwam mn eerste ijsbad van 7 graden tot 0 graden. Fantastische ervaring !!  Er is een hele nieuwe wereld voor mij open gegaan door Twan en  Ahimsa Wereld! 
 
Bedankt Twan !!

 

September 2017
Afbeelding invoegen  
 Willem van Vliet

"En dan doen we nu de schoenen en sokken uit", zei Twan, de loopcoach.
Ik deed mijn schoenen en sokken uit en dacht dat ik daar, op dat moment zou sterven.
Het was vier graden Celsius.
Op het strand lag een dun laagje ijs.
We waren met z'n tweeën; ik deed voor het eerst aan barefoot-running.
En we liepen een stukje
En we runden een stukje.
Het was een heldere dag en het was koud.
Bitter koud
En we liepen nog een stukje.
Ik dacht dat mijn voeten zouden vastvriezen.
Wat nu?
Ineens hield mijn gebruikelijke gepieker op; al mijn aandacht ging naar mijn voeten en de kou.
We liepen nog een stukje; we praatten wat.
En na een uur, dat een kwartier had geleken, keerden we terug  en  dronken wat. 
Ik een koffie, 
Twan een thee.
Mijn voeten begonnen te gloeien; wat een heerlijk gevoel!

We zijn nu vierenzeventig runs verder. Het is dertig graden geweest, windkracht zeven, snijdend opstuivend zand, felle regenbuien, zestien graden, prachtig weer, meelopende honden, wegvliegende meeuwen, verbetering van de looptechniek zwemmen in zee, vele schepen op de Schelde, glad zand, hard zand, gegolfd zand, verbaasde toeristen, schelpen, modder en aan de overkant de altijd weer veranderende skyline van Vlissingen.
Inmiddels zijn we met z'n zessen.  We rennen, lopen, regelmatig zelfs achteruit, doen aan rek- en strekoefeningen. En we praten en we lachen.

De eerste tien minuten denk ik altijd weer: 'Wat doe ik hier? Ik ga naar huis!
'Mijn lichaam piept, knarst en kraakt.
En daarna komt vanzelf het domein van de "loper": Ontspanning en ontpiekeren. 

En altijd is daar Twan, aanmoedigend, met iedereen een kort gesprekje en een reeks van oefeningen. Zacht maar beslist.

 Willem van Vliet, september 2017



 Augustus 2017
Afbeelding invoegen  
Linda de Nooijer
 
.Sinds Twan barefoot running en barefoot yoga is gaan geven, volg ik wekelijks zijn lessen, hierdoor ben ik me meer bewust van mijn lichaamshouding en ademhaling.
Na verloop van tijd merk ik, dat ik steeds meer kracht heb en een stuk soepeler ben. Koude voeten zijn verleden tijd.
Je moet je lichaam en geest de tijd geven om aan de oefeningen te wennen,de ene les lukt ontspannen beter dan de andere, maar het ontspannen gevoel blijft steeds langer nawerken.
Ik beoefen graag verschillende vormen van sport, er zijn overeenkomsten zoals bewust met ademhalen bezig zijn.
De barefoot wandeling die 1x per maand georganiseerd wordt, vind ik een gezellige aanvullende bewegingsvorm, waar de nadruk ligt op de sociale contacten.   ☺
 
groetjes Linda